۶۰۰ کودک‌ونوجوان یتیم، میهمان آستان قدس رضوی شدند استقرار ۳۲ صندوق اخذ رأی در حرم امام‌رضا(ع) یادی از فیلسوف، حاج ملاهادی سبزواری | در دیده اسرار همه خانه اوست تربیت مهدوی افق می‌خواهد راز عظمت ۲۵ ذی‌الحجه و نزول سوره «انسان» و آیه «هل اتی» فراخوان ثبت‌نام کاروان قرآنی اربعین آغاز شد پیکر مطهر سرباز شهید مرزبانی، در مشهد تشییع شد (۱۱ تیر ۱۴۰۳) همه آنچه باید درباره مباهله بدانیم | حقانیت جاوید اسلام اثرگذاری بانوان در جلب مشارکت حداکثری مردم در انتخابات روشن است از کتابخانه‌های دیجیتالی تا کتابخانه‌های هوشمند در بیستمین نشست اندیشگاه رضوی زمان ثبت‌نام کاروان‌های پیاده دهه پایانی صفر به مشهد؛ دهه اول محرم نبرد آیه و آتش | روایتی از آزادسازی منطقه مرزی مهران در جنگ تحمیلی ثبت‌نام بیش از ۴ هزار زائر و مجاور در طرح تابستانی «شمیم تلاوت رضوی» برنامه‌های متنوع حرم امام‌رضا(ع) برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تعرفه‌های خونی ... زندگی جوانان را شیرین کنید! قرآن؛ چراغ روشن و رهنما در تاریکی دنیا اجرای طرح ملی «شهید رئیسی؛ تربیت کادر نوجوانان» در مشهد افزایش ظرفیت فضای باغ اردوگاه «خاتون» برای میزبانی از خانواده‌ها
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

یازده روز جشن و شادی در حرم مطهر رضوی | گل‌باران حرم مطهر رضوی در روز ولادت حضرت معصومه(س)

  • کد خبر: ۱۶۴۵۶۹
  • ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
یازده روز جشن و شادی در حرم مطهر رضوی | گل‌باران حرم مطهر رضوی در روز ولادت حضرت معصومه(س)
معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: آیین سنتی گل‌باران حرم مطهر با حضور بانوان خدمه حرم، تشکل‌های بانوان و اقشار مختلف مردم از ساعت ۹ صبح روز ولادت حضرت معصومه (س) از میدان شهدا آغاز خواهد شد.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام حسین شریعتی نژاد، معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در نشست خبری مدیران آستان قدس رضوی و اعلام برنامه‌های حرم مطهر در دهه کرامت که ظهر امروز به میزبانی معاونت اماکن متبرکه در صحن کوثر حرم مطهر رضوی برگزار شد، با اشاره به سرفصل برنامه‌های فرهنگی تبلیغی حرم مطهر در دهه کرامت اظهار کرد: به‌طور کلی بیش از ۱۵۴ برنامه در این دهه تدارک دیده شده که همگی با شعار محوری آستان قدس رضوی در دهه کرامت با همان عنوان «همه خادم الرضاییم» اجرا خواهد شد. 

وی افزود: توجه به مخاطبان تخصصی مهم‌ترین رویکرد برنامه‌های دهه کرامت امسال است و تلاش ما این بوده که به سمت برنامه‌های تخصصی حرکت کنیم و از کودکان، نوجوانان و دانش آموزان گرفته تا بانوان و زائران حوزه بین‌الملل، برنامه‌ریزی دقیقی برای ارائه محتوای فرهنگی تبلیغی هدفمند صورت بگیرد.

آغاز برنامه‌های دهه کرامت از غروب شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه

معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: برنامه جشن‌ها از غروب ۳۰ اردیبهشت مصادف با شب ولادت حضرت معصومه (س) آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه مقارن با غروب ولادت امام هشتم (ع) ادامه خواهد یافت. به مناسبت سوم خرداد و تقارن آن با سالروز آزادسازی خرمشهر هم برنامه‌های ویژه‌ای با هدف بزرگداشت مناسبت‌های انقلابی خردادماه برگزار خواهد شد تا ضمن تقویت اتحاد و همدلی، برنامه‌های دهه کرامت نیز بیش از پیش مردمی شود. 

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ جلسه تخصصی برگزار شده تا بتوان خدمتگزاری را در مطلوب‌ترین شکل به زائران ارائه کرد و ماحصل این جلسات، در شب میلاد حضرت معصومه (س) در غروب ۳۰ اردیبهشت ساعت ۱۶، جشن «دختران خورشید، قاصدک‌های سلام» در رواق دارالمرحمه برگزار می‌شود و پس از آن در ساعت ۲۰، آغاز مراسم جشن «شکوه رضوان» در رواق امام خمینی (ره) را شاهد خواهیم بود.

گل‌باران حرم مطهر در ساعت ۹ صبح روز یکشنبه

حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد تصریح کرد: جشن‌های «بشایر المیلاد» ویژه زائران عرب‌زبان از ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱ هر روز در صحن غدیر، تشرف پاکبانان و نیرو‌های شهرداری در ساعت ۷ صبح روز ولادت حضرت معصومه (س) به همراه دخترانشان، گل‌باران حرم مطهر با حضور بانوان خدمه حرم و تشکل‌های بانوان و اقشار مختلف مردم در ساعت ۹ صبح از میدان شهدا با سخنرانی تولیت آستان قدس، اهدای ۱۷۰۰ متر فرش دستباف آستان قدس رضوی به حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، اعزام خدمه حرم حضرت رضا (ع) به قم و حضور در مراسم آغاز جشن‌های دهه کرامت و جشن‌های شکوه رضوان تا شام میلاد حضرت رضا (ع) در صحن و سرای حرم رضوی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت است.

وی تأکید کرد: در شب میلاد حضرت رضا (ع) و در روز نهم خردادماه با محفل تلاوت در ایوان مقصوره ساعت ۱۷ میزبان زائران و مجاوران هستیم. بعد از اذان نیز آیین باشکوه جشن گل‌باران حرم در ساعت ۱۹:۳۰ برگزار خواهد شد. در ساعت ۲۱ هم اجتماع بزرگ هیئات مذهبی در رواق امام خمینی (ره) است و یک برنامه مردمی هم به همراه تئاتر زندگینامه دعبل در صحن غدیر با حضور سخنرانان و مدیحه‌سرایان برتر کشور برگزار خواهد شد.

فاز دوم رواق کودک افتتاح خواهد شد

به گفته معاون تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی، برنامه‌های شب میلاد تا ساعت ۲۳:۳۰ ادامه پیدا خواهد کرد و پس از آن، مراسم تعویض پوش و پرچم در رواق امام خمینی (ره)، صبح روز ولادت امام هشتم در ساعت ۷ صبح برگزار می‌شود. وی ادامه داد: در جریان آیین افتتاح فاز دوم رواق کودک که ظرفیت آن از ۶۰۰ نفر به ۱۲۰۰ نفر در ساعت افزایش خواهد داد، جشن کبوترانه هم با افتتاح رواق خردسال برگزار خواهد شد تا برای کودکان سه تا پنج سال به همراه والدینشان، برنامه‌های فرهنگی اجرا شود.
حجت‌الاسلام شریعتی‌نژاد گفت: در روز دوشنبه ۸ خرداد، ضمن افتتاح رواق دارالتفسیر در مقبره شیخ طبرسی که در آن به تدبر و تفسیر در مفاهیم عمیق قرآنی پرداخته خواهد شد، نمایشگاه ویژه‌ای هم با عنوان «آداب حضور» در ضلع شرقی صحن غدیر تدارک دیده خواهد شد تا در آن در قالب یک سیر محتوایی به مفاهیم حجاب و عفاف پرداخته شود.

رونمایی از دیوارنگاره حرم مطهر در روز ولادت امام رضا (ع)

وی ابراز کرد: رونمایی از دیوارنگاره تأثیر هجرت تاریخی امام رضا (ع) بر شکل‌گیری تمدن اسلامی اثر دست استاد محمدرضا میری، رونمایی از ده کتاب در حوزه فرهنگ رضوی به همراه کتب برگزیده جشنواره کتاب سال رضوی در رواق کتاب، برپایی ایستگاه معرفت برای بازی‌های خانوادگی در باغ رضوان و البته چهار ایستگاه فرهنگی تبلیغی ترویجی در چهار مسیر منتهی به حرم مطهر از دیگر برنامه‌های دهه کرامت رضوی خواهد بود.

معاون تبلیغات اسلامی حرم مطهر رضوی اظهار کرد: ضمن جشنواره فیلم و عکس رضوی با موضوع انعکاس حال و هوای حرم مطهر رضوی و برنامه تبلیغ چهره به چهره با حضور ۲۰۰ نفر از طلاب حوزه‌های علمیه، از ۴ تا ۱۲ خرداد به مدت ۸ روز نمایش آیینی سلسله‎الذهب در تالار قدس کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.

برنامه‌های فرهنگی، متمرکز بر اقشار تخصصی

وی افزود: پیرو هدف‌گذاری دهه کرامت امسال بر اقشار تخصصی همچون نوجوانان و زائران خارجی، مجموعه برنامه‌هایی ویژه نوجوانان همچون کبوتران حرم، سلام بچه‌ها، کرسی تلاوت نوجوانان، حلقه نور در قالب نشست‌های دورهمی در شبستان میلانی، برنامه نشانی بهشت در قالب حرم شناسی و جشن آغاز خدمت ۳۱۳ خادمیار نوجوان را در دهه کرامت شاهد خواهیم بود. علاوه بر این، با توجه به تقویت ارتباط میان ایران و عربستان، پیش‌بینی شده که در دهه کرامت امسال شاهد حضور گسترده زائران عرب‌زبان باشیم و بنابراین، چهار برنامه ویژه زائران عرب‌زبان، سه برنامه ویژه زائران اردوزبان و دو برنامه ویژه زائران آذری‌زبان تعریف شده که برگزاری نمایشگاه آثار هنری و فرهنگی «عِشُّ الولایه» در رواق دارالرحمه با همکاری مرکز هنری کویت و عراق یک نمونه از آن خواهد بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->